Standard-Triumph kon in 1952 niet achterblijven na het succes van Jaguar met de XK 120 en MG met de TD en toonde op de Londense Motorshow van dat jaar voor het eerst een "productie-rijp" product van een nieuwe sportwagen. Althans zo leek het. De wagen, met codenaam 20TS, was gebouwd op een chassis dat veel gelijkenis vertoonde met dat van de Standard Flying Nine en was uitgevoerd met de voorwielophanging van de Triumph Mayflower. Als motor werd de twee liter Standard Vanguard motor, die 75pk leverde, gebruikt. Bij het testen viel de wagen door de mand. Het type aanduiding TR1 heeft hij nooit gehad.
Productie periode: | 1952 |
Productie aantal: | 1 |
Chassisnummers: | NB |
Nieuw prijs (Ned.): | nvt |
Aantal verkocht (Ned.): | nvt |
Motor: | 4 cylinder in lijn |
Boring x Slag: | 83 x 92 mm |
Cilinderinhoud: | 1991 cc |
Krukas: | 3x gelagerd |
Maximaal vermogen: | 75pk bij 4500 tpm |
Benzine voorziening: | |
Transmissie: | 4 speed |
Wielbasis: | 2230 mm |
Breedte: | 1461 mm |
Spoorbreedte voor: | 1143 mm |
Spoorbreedte achter: | 1156 mm |
Lengte: | 3.58 m |
Hoogte (kap op): | 1290 mm |
Ledig gewicht: | 775 kg |
Besturing: | Tandheugel |
Draaicirkel: | 32 ft |
Cardan: | 3.89:1 |
Topsnelheid: | 144 km/u |
0-100 km/u: | NB |
Gem. verbruik: | NB |
Benzinetank: | 57 liter |
De TR Club is via de volgende adressen bereikbaar:
Als clublid ontvang je automatisch onze Nieuwsbrief en daar hoef je niet voor in te schrijven. Wil je de Nieuwsbrief niet meer ontvangen dan kan je met een klik onderaan de Nieuwsbrief je afmelden.
Ontvang je geen TRCH nieuwsbrief dan is waarschijnlijk jouw e-mailadres niet bij ons bekend. Tevens is het dan ook niet mogelijk om in te loggen op de site. In de Nieuwsbrief melden we de laatste belangrijke club berichten en aankondigingen van komende evenementen. Zo blijf je altijd snel op de hoogte van het reilen en zeilen binnen de club.