Triumph 20TS

Standard-Triumph kon in 1952 niet achterblijven na het succes van Jaguar met de XK 120 en MG met de TD en toonde op de Londense Motorshow van dat jaar voor het eerst een "productie-rijp" product van een nieuwe sportwagen. Althans zo leek het. De wagen, met codenaam 20TS, was gebouwd op een chassis dat veel gelijkenis vertoonde met dat van de Standard Flying Nine en was uitgevoerd met de voorwielophanging van de Triumph Mayflower. Als motor werd de twee liter Standard Vanguard motor, die 75pk leverde, gebruikt. Bij het testen viel de wagen door de mand. Het type aanduiding TR1 heeft hij nooit gehad.

 
20ts-01
20ts-04
20ts-05
20ts-03
20ts-06
 

Algemeen

Productie periode: 1952
Productie aantal: 1
Chassisnummers: NB
Nieuw prijs (Ned.): nvt
Aantal verkocht (Ned.): nvt

Motor & Transmissie

Motor: 4 cylinder in lijn
Boring x Slag: 83 x 92 mm
Cilinderinhoud: 1991 cc
Krukas: 3x gelagerd
Maximaal vermogen: 75pk bij 4500 tpm
Benzine voorziening:  
Transmissie: 4 speed

Body & Chassis

Wielbasis: 2230 mm
Breedte: 1461 mm
Spoorbreedte voor: 1143 mm
Spoorbreedte achter: 1156 mm
Lengte: 3.58 m
Hoogte (kap op): 1290 mm
Ledig gewicht: 775 kg
Besturing: Tandheugel
Draaicirkel: 32 ft
Cardan: 3.89:1

Prestaties:

Topsnelheid: 144 km/u
0-100 km/u: NB
Gem. verbruik: NB
Benzinetank: 57 liter
 

Contact de TR Club

De TR Club is via de volgende adressen bereikbaar:

 
trch-logo 2

TRCH Nieuwsbrief

Als clublid ontvang je automatisch onze Nieuwsbrief en daar hoef je niet voor in te schrijven. Wil je de Nieuwsbrief niet meer ontvangen dan kan je met een klik onderaan de Nieuwsbrief je afmelden.

Ontvang je geen TRCH nieuwsbrief dan is waarschijnlijk jouw e-mailadres niet bij ons bekend. Tevens is het dan ook niet mogelijk om in te loggen op de site. In de Nieuwsbrief melden we de laatste belangrijke club berichten en aankondigingen van komende evenementen. Zo blijf je altijd snel op de hoogte van het reilen en zeilen binnen de club.