Door het samenvoegen van verschillende Engelse automerken in een overkoepelend bedrijf onder de naam British Leyland werd de directietop erg zwaar. De staf van het voormalige Triumph kreeg de verantwoordelijkheid om een sportwagen te ontwerpen die binnen de nieuwe firma de naam Triumph moest gaan dragen. Hiermee werd MG buitenspel gezet. In 1970 werd er een project opgezet om de twee verouderde “big sportscars”, de MGB en de TR6 te vervangen door een volledig nieuw en modern ontwerp. Het ontwerp moest een wereldwijde aantrekkingskracht hebben op kopers en geschikt zijn om in grote aantalen te worden geproduceerd. British Leyland ontwerper Harris Mann zorgde na 4 jaar voor het ontwerp van de Triumph TR7 Fixedhead Coupé. De vraag op de markt zorgde voor een evolutie van de auto via de TR7 cabriolet naar de TR8 coupé en TR8 cabriolet.
De TR Club is via de volgende adressen bereikbaar:
Als clublid ontvang je automatisch onze Nieuwsbrief en daar hoef je niet voor in te schrijven. Wil je de Nieuwsbrief niet meer ontvangen dan kan je met een klik onderaan de Nieuwsbrief je afmelden.
Ontvang je geen TRCH nieuwsbrief dan is waarschijnlijk jouw e-mailadres niet bij ons bekend. Tevens is het dan ook niet mogelijk om in te loggen op de site. In de Nieuwsbrief melden we de laatste belangrijke club berichten en aankondigingen van komende evenementen. Zo blijf je altijd snel op de hoogte van het reilen en zeilen binnen de club.